keskiviikko 22. toukokuuta 2019

Manchesterin reissu

Jo viime kesänä, kun Ebban pentuprojekti ei mennyt odotetusti ja narttuja ei tullut, rupesin miettimään että tarvitsen uuden paimenlinjaisen narttupennun.

Olin syksyllä Zacin kasvattajaan yhteydessä ja sain kuulla suunnitelmista, että Nan ( Zacin emä ) astutettaisiin uudestaan Derwen Dougilla. Minulle tuli heti fiilis, että tästä pitää yrittää saada narttupentu Suomeen! Hyvien narttupentujen saaminen tuolta UKsta ei ole itsestäänselvyys, sillä hyvät he haluavat pitää itse.
Esitin kuitenkin Davidille toiveen, että olisin kiinnostunut narttupennusta. Hän sanoi, että laittaa minut listalle. Jäin jännityksellä odottamaan, että riittäisikö minulle narttupentua.

Pennut syntyivät helmikuun alussa ja Zacin emä Nan pyöräytti jo kolmannen kerran 10 pentua, 5 narttua ja 5 urosta. Zacin kasvattaja piti itse 2 narttua ja minä sain ekana valita jäljellä olevista nartuista itselleni pennun! Voi, että olin innoissani!

Lopulta kävi myös niin, että samasta pentueesta tuli myös urospentu Suomeen, joten on hauskaa seurata sisaruksien kasvamista täällä.

Kävin sitten pääsiäisenä Manchesterissä yhden yön reissun ja toin pennut Suomeen.

Pennun nimeksi valikoitui Gem ja se on kyllä ollut kaikkea mitä toivoin! Nyt täytyy vaan malttaa odotella, että pentu kasvaa ja päästään enemmän touhuamaan yhdessä lampaille!

Foxridge Gem



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pentue suunnitelma loppuvuoteen

Suunnitelmissa on astuttaa Armi ( M.All in Armi ). Juoksua odotetaan lokakuulle.  Urokseksi valikoitui Kari Kotikosken Glencar Bruce. Bruce ...